TESSEA se zapojila do evropské kampaně #WeBuySocial, která má za cíl zviditelnit příklady dobré praxe odpovědného veřejného zadávání v Evropě. V rámci kampaně sdílíme konkrétní realizace odpovědného veřejného zadávání s důrazem na sociální aspekty podnikání. V kampani se dozvíte například jak na Korfu integrovali sociální podniky do zadávání pro služby cateringu, nebo jak Ministerstvo hospodářství a politiky v oblasti klimatu v Nizozemsku transformovalo zadávání veřejných zakázek v oblasti informačních a komunikačních technologií. Nově teď přihlíží jak na environmentální, tak sociální dopady zakázek napříč dodavatelským řetězcem.

Pozadu nezůstáváme ani v Česku. Kampaň napříč Evropou informuje také o přístupu českého Ministerstva práce a sociálních věcí při zadávání zakázek na textil. Ministerstvo požaduje, aby uchazeči měli systém zaručující ochranu pracovních práv podle úmluvy Mezinárodní organizace práce. Tím, že ministerstvo uplatňuje tyto sociální požadavky již ve fázi výběru, zvýšilo transparentnost dodavatelského řetězce a snížilo riziko porušování sociálních a pracovních standardů. Dalším příkladem z tuzemska je Česká televize, která kromě ceny zakázky úklidu zohledňuje také stabilní zaměstnání, rozvoj dovedností a důstojné pracovní podmínky.


Chcete vědět o kampani více a znát další příklady z praxe? Čtěte pozorně dál a sledujte naše sociální sítě, kam pravidelně sdílíme příspěvky o #WeBuySocial.

Sledujte Linkedin TESSEA

Sledujte Facebook TESSEA